مجله کسب و کار فیکسون

فیکسون مگ یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و کسب وکار است و بهترین و کامل‌ترین اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار می دهد.

بایگانی

دلایل شکست کسب و کار

شکست یک کسب و کار هیچگاه بصورت اتفاقی و براساس شانس نیست و اصولا به نحوه سازماندهی و بصیرت فرد راه انداز کسب و کار بستگی دارد و دلیل دیگری برای آن وجود ندارد.
شروع یک کسب و کار همیشه ریسک پذیر است وشانس موفقیت اندک می باشد.بنابر گزارش سازمان کسب و کارهای کوچک در آمریکا بیش از ۵۰ درصد کسب وکارهای کوچک در سال های اول با شکست مواجه شده و ۹۰درصد آن ها در ۵ سال اول ازبین می روند.

چرا یک کسب و کار با خطر شکست مواجه است؟

Michael Ames درکتاب خود به نام "کنترل کسب وکارهای کوچک" دلایل زیر را برای شکست یک کسب و کار بیان کرده است:

۱- عدم وجود تجربه در کسب و کار

۲- نداشتن سرمایه کافی برای شروع کسب و کار

۳- عدم وجود کنترل قوی بر کسب و کار خود

۴- سرمایه گذاری بیش از اندازه در دارایی های ثابت

۵- قردادهای اعتباری ضعیف

۶- استفاده شخصی از سرمایه های تجاری

۷- رشد بدون انتظار کسب و کار

 

Gustave Berle دو دلیل دیگر برای شکست یک کسب و کار در کتاب خود بنام "کسب و کار خود را برعهده بگیرید" به این دلایل اضافه می کند:

۱- رقابت

۲- فروش پایین

 

یک عامل دیگر در خصوص شکست یک کسب و کار:

با بیان این موارد قصد ترساندن شما را نداریم بلکه می خواهیم شما را برای مسیر پرفراز و نشیبی که در پیش دارید آماده کنیم.ناچیز پنداشتن مشکلات شروع یک کسب و کار یکی از بزرگترین موانع کارآفرینی است.درهر صورت اگر صبور باشید و به سختی کار کنید به موفقیت دست می یابید.
هیچ گاه فکر نکنید که به تنهایی قادرید همه کارها را انجام دهید.یکی از بهترین روشها برای مصون ماندن در برابر هرگونه شکست داشتن یک راهنما است.شخصی که دارای تجربیات مرتبط با کسب و کار است،می تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند.

چگونه می توانیم از کسب و کاری که شکست خورده خارج شویم؟

خروج از کسب وکار

خارج شدن از کسب و کار واقعیتی است که باید از همان مراحل اولیه کار در نظر گرفته شود.چنین پیش بینی نیازمند توسعه طرح های احتمالی برای رویدادهایی است که حتی ممکن است هرگز اتفاق نیافتد.داشتن طرح برای خارج شدن از یک کسب و کار به اندازه برنامه ریزی برای شروع یک کار مهم است .خروج به موقع از یک کسب و کار شکست خورده به معنای عدم صرف هزینه،زمان و جلوگیری از ناامیدی در آینده است.
اگر تاکنون نسبت به این مسئله جدی فکر نکرده اید،اکنون زمان آن است.در خصوص بیشتر  کسب وکار ها ، این امر یک فرایند چند مرحله ای است که ممکن است با توجه به اندازه سازمان ودلایل خاتمه کار هفته ها یا سالها به طول انجامد.در بیشتر موارد،هدف نهایی خروج از کسب کار به حداقل رساندن ضرر و زیان و تبدیل آن به نقدینگی است.

امیدوارم که هرگز روزی پیش نیاید که مجبور به خروج از کسب و کار خود شوید و این مقاله توانسته باشد شما را در ابتدای راه به خوبی آگاه کرده باشد.اگر به فکر ارتقا و توسعه کسب وکار خود هستید مقاله ارتقای کسب و کار می تواند به شما کمک کند.

تهیه شده در فیکسون مگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی